HK har havererat!

Har erhållit en uppmaning om att databasen måste göra en uppgradering! När detta görs och programmet avslutas återkommer detta varje gång när programmet startas om.
HK är oanvändbart och fungerar inte efter denna uppgradering av databasen?

Jag har samma problem, varje gång jag startar programmet så säger den att den skall bygga om databasen och sedan laddar den data läääääänge och avslutar med att den vill bygga om databasen på nytt igen. Gjort detta 3 ggr nu.

Har samma problem. Testat att ladda ner programmet samt kört reparation mm.

Har samma problem

Jag har samma problem!
Har provat installera om programet på både en ny PC och ny Mac. Problemet måste vara centralt.

Hej, tyvärr har vi ingen person på plats nu. Men det kommer lösas senare eftermiddag, eller kring kl 17-18 prel. Just nu inget göra där tyvärr.

Temporär lösning att kunna ha någon data att kolla på är att klicka "Avbryt" när räknaren når 97-98%.

5 dagar senare

Är detta problem löst?
Vet ej om jag har samma problem, men det började att en uppgradering gjrordes, tror jag. Tittade inte på skärmen när jag startade HKV men när jag väl gjorde det så hann jag se ngt om en upgrade.

Nu när HKV startar så visas loggan, sedan visas ett tomt fönster.
Detta försvinner och HKV kan inte tas fram och visas. Vid växling av fönster så är HKV helt vitt.

Vad har hänt?

Jag drabbades också att detta fel förra helgen, löstes på måndag morgon.
    tyvärr gjorde jag import av en backup, då jag trodde felet var i min installation.
    Upptäcker nu att mina bevakningslistor är borta i TA-fliken, trots att jag läser in backupen igen så får jag inte dem tillbaka...
    Så backup/restore funktionen verkar inte vara helt tillförlitlig.

Mina bevakningslistor är också borta! Jag gjorde en ominstallation.

Min analys är att felet kommer med dagens uppdatering av databasen. Före dagens uppdatering av databasen så fans bevakningslitorna efter uppdateringen av dagens databas så gick det inte att nå bevakninsglistorna...

Jag ser just nu att det går att se bevakningslistorna via Strategitest och sedan öppna individuell aktie den vägen i TA.
    Mycket klumpigt men kan kanske i vissa fall fungera som work-around tills HK fixar detta enerverande problem.
    Ett tips till HK: Innan ni gör en ändring, testa först att i alla fall några rudimentära funktioner fungerar.

Man kan gå via Urval/sök, där finns bevakningslistorna kvar, och sedan öppna bevakad aktie i TA.

Hej - för info tidigare problem bevakningslistor är nu löst. (detta pga tillfälligt fel i en uppdatering på server).
    Lösning nu enligt:

1. Välj meny Arkiv->Uppdatera databasen
    2. Starta om Hitta kursvinnare
      hälsningar,

Bjorn17 Om du får sådant fel - så välj meny Verktyg->Inställningar->System,
    knapp Avancerat, och sen kryssa i "Rensa fönsterinställningar" och "Återställ all kursdata", och klicka OK, OK. (rensar bara kursdatabas). Sen starta om Hitta kursvinnare.