Hej, jag har backtestat en hel del och lyckas hitta en del lönsamma strategier. Däremot känner jag att det som blir viktigast är att få till helheten med olika strategier parallellt. Om en strategi bara ligger investerad 10% av tiden, hur ska kapitalet ligga resten av tiden? Cash låter inte som en bra strategi av många anledningar. Men kapitalet måste ju ändå finnas redo när köp ska ske.
Vad är viktigast när man backtestar? avgProf/bar lät viktigast först men sen är det ju såklart beroende på mängden bars. Vad är en acceptabel winrate/drawdown etc? Ja, detta blir inte lätt på egen hand känner jag.
Vad har ni för rekommendation att ta sig vidare? Själva programmet HK är inte så svårt så att gå en kurs i hur det fungerar tror jag inte hjälper mig så mycket. Hitta Kursvinnare har väl inga egna strategikurser men jag ser ju att Tobbe Rosén/Calle/ST3 har kurser och även då WTversionen av HK.
Är det ST3 som är den bästa lösningen på mina problemställningar eller finns andra kurser att köpa? Någon som kan styra mig i rätt riktning och/eller beskriva hur eran resa varit?
Tack på förhand