Patrick Hej, Har vi ngn som berätta hur jag kan koda för att få en signal när ex RSI ska ha varit över 70 sedan fallit tillbaka under 30 och signal ska ges när RSI skär upp genom 40. //Patrick
tadrian Kanske nåt sånt här? if( RSI(14).highest(50) > 70 && RSI(14).lowest(50) < 30 && RSI(14).crossAbove(40) ){ plot1[0] = 1 }
Patrick Tack så mycket, fungerar som jag tänkt. En lite fråga till bara. När jag fått signal att RSI varit över 70 sen under 30 och till slut passerat 50 så vill jag inte ha flera flaggor förrän nästa gång signalen är fullbordad. I detta fall om priset faller tillbaka under 30 utan ha varit uppe över 70 och sedan passerar 50 igen så får jag en "falsk"signal. Går detta att göra något åt? Parick
tadrian värdet 50 jag angivit i koden är antal perioder tillbaka man tittar. idagsggrafen är det dagar. osäker på hur man får till det du vill. Antar att du får titta tillbaka x antal dagar och se om plot1 == 1 och isf inte ge signal.
Anders-HkSupport Svar på denna "När jag fått signal att RSI varit över 70 sen under 30 och till slut passerat 50 så vill jag inte ha flera flaggor förrän nästa gång signalen är fullbordad. I detta fall om priset faller tillbaka under 30 utan ha varit uppe över 70 och sedan passerar 50 igen så får jag en "falsk"signal. Går detta att göra något åt?" bör vara att lägga till en Global variabel t ex wait om du sätter den = 1, efter plot1[0] = 1 och sen till 0 först efter nästa gång signalen är fullbordad. Då kan du testa innan plot sätts 1 igen t ex"if (wait == 0) plot1[0] = 1;"