Hej HK,
Finns det möjlighet att skapa kortkommandon till olika funktioner någonstans i HK?
Jag skulle gärna vilja länka en eller flera TA verktyg till tangentbordet, t.ex. f-tangenterna eller någon annan kombination om de är upptagna. Skulle vara underbart att kunna lägga flera ta funktioner under samma genväg, t.ex F2 för alla medelvärdena, F3 för BBW och Bolingerband i grafen... Hade underlättat mycket för att snabbt kunna plocka fram sina favoritverktyg istället för att behöva leta genom menyerna. Tackar på förhand! 🙂

12 dagar senare

Hjalmarsson Det finns inlagt för bl a ritverktygen, men inte för indikatorer. Det är så pass många så ja, ja kanske som du skriver t.ex F2 för alla medelvärdena, F3 för BBW och Bolingerband

Anders-HkSupport Det finns inga möjligheter för mig som användare att definiera egna kortkommandon? Personligen använder jag sällan ritverktygen, så för min del hade jag gärna omdefinierat f-tangenterna till några indikatorer. Jag har oftast några favoritindikatorer som jag växlar mellan, så det vore yppligt att snabbt kunna komma åt dem med kortkommandon. Oftast tittar jag också på några tillsammans t.ex. 5 medelvärden, BBW och Bolligerband, m.m. Troligen finns det andra användare med andra preferenser, som vill ha andra indikatorer eller gillar kortkommandona som de är idag till ritverktygen. Därför tycker jag det vore en bra ide om vi användare själva kunde definiera vad vi vill ha för kortkommandon. Tack för responsen! 😊

9 dagar senare
      5 dagar senare

tadrian Yes testade nu F2 till F9 funkar för att bläddra mellan de olika ritverktygen och ESC tar dig tillbaka till pilen :-)