Hej, hur får man fram fönstret med kurslarm, jag kan öppna den när jag får ett larm, men hittar inte hur jag öppnar den annars.
ps. sökfunktionen i hjälpen i 64 bitars funktionen krachar programmet
Hej, hur får man fram fönstret med kurslarm, jag kan öppna den när jag får ett larm, men hittar inte hur jag öppnar den annars.
ps. sökfunktionen i hjälpen i 64 bitars funktionen krachar programmet
Prova med menyvalet verktyg och välj därefter kurslarm.
den visar bara inställningar för kurslarm. jag vill kunna se alla larm som har inträffat
Testa det som Larlan skrev. När du gör det får du upp listan med alla kurslarm du har. Kurslarm som har löst ut har ingen bock i sig (Nackdelen är ju dock att om du har lagt upp massor av larm som inte har aktiverat, så har ju dessa ingen bock)
Ni verkar förstå vilket fönster jag menar.
när man får ett alarm, så kommer det upp en popupruta. i denna kan man klicka ”se alla”.
jag använder detta fönster hela tiden för att se och navigera till mina historiska larm, men detta fönster verkar inte gå att få fram utan att man fått ett larm vilket ärevördigt frustrerande om man råkat stänga detta fönster.
tadrian ok förstår. Kollar så läggs till i kommande version av hitta kursvinnare. (Nej nu kan ej nås)
tack.
Det hade också varit bra om man slapp få upp 1 popupfönster för varje alarm. Jag får ibland 50 larm på en gång och måste då stänga alla popupfönster manuellt. Hade varit bättre om larmfönstret med alla larm fick fokus istället för alla popuper. Åtminstone ett val i inställningar
tack på förhand
tadrian den funktionen finns nu. När popup-larmfönstret visas ska finnas ett val "visa alla", som förvisso öppnat larmlistan men även stänger alla popup.er
När lanseras nästa version?
Jag är precis som tadrian frustrerad över detta.
/ Lonne
En väg runt detta är att skapa ett kurslarm på T.ex. AAK på aktuell kurs. Larmet utlöses direkt och du kommer åt listan. Jag brukar göra så på kvällen för att se vilka larm som har utlösts under dagen.