Hej! En följdfråga, typ. Jag kan i grundläget i HKv inte se exakta värdet av t.ex. MA10 i TA-grafen - jag hittar ingen inställning för det.
Problem 1: Om jag håller pekaren över en plats där kursstaplar och MA ligger över varandra så visas inget värde alls för MA.
Problem 2: Om jag håller pekaren över ett ställe i grafen där MA inte "skyms" av en kursstapel så AVRUNDAR HKv värdet till närmsta heltal!!! Jätteilla.
Om jag förstår ovanstående diskussion korrekt, så är enda sättet att se värden för MA att:
i. Skapa en Egen indikator för valt glidande medelvärde. Dvs uppfinna hjulet på nytt... :/
ii. Välja "Under inställningar välja visa i Huvudfönster". (=kryssa i rutan i kolumnen med Ögat, om jag förstår rätt)
Kommer det då att visa värdet på MA:t där jag har markören? Eller som nu, endast sista dagens värde för de MA som jag valt ska visas?
EDIT: Svar NEJ.
Jag provade att skapa en egen indikator, med kod plot1[0] = MA1()[0];
, men tyvärr blir det samma problem där - värdet stympas (avrundas) till oanvändbarhet.
Vad jag vill: Jag tar tacksamt emot en instruktion för hur jag ska göra för att se MA10 (utan avrundning) för markerad dag i TA-grafen. Eller, en hänvisning till var i dokumentationen det står hur jag gör detta.
PS: Jag försökte bifoga en bild som visar Problem 1, Problem 2, samt hur smidigt det fungerar i en konkurrerande produkt. Att lägga till bilder verkar inte stödjas så värst bra i detta forum, synd. Hoppas ni är bra på att skapa mentala bilder! ;-)