Listade ut det genom att exportera från Nordnet och importera ist. Om någon annan vill göra det manuellt:
1) Lägg till transaktion <Köp> av Teckningsrätten/Uniträtten.
2) Lägg till transaktion <Uttag Vp> av rätterna. I mitt fall fick jag välja <Avnoterad aktie> under <VP-typ> för att hitta igen den. Ange rätt antal (antal utnyttjade rätter) och ange 0 kr per st och courtage 0.
3) Lägg till transaktion <Inlägg Vp> och välj den BTA eller BTU som erhållits. Ange hur många som erhölls, och teckningspris per BTA/BTU.
4) Lägg till transaktion <Byte avyttrade>. Välj den stamaktie som erhållits och hur många. Under <Från VP> väljer den BTUn eller BTAn som du valde under punkt 3 ovan och antalet sådana. Under <Belopp> anger du det du totalt betalat för rätterna samt för att teckna. I mitt fall 368 kr + 19688 kr = 20056 kr.
5) Slutligen, i mitt fall fick jag också teckningsoptioner. Dessa lades till genom att lägga till transaktion <Byte mottagna>, välja <VP-typ> Övrigt, lägga till optionen under namn via dom tre prickarna. I mitt fall döptes den MOBTO1 och sedan antalet som erhölls, pris och courtage 0 kr.
Kanske importerar det automatiskt nästa gång istället 🙂
mvh,
David